navn

Stamnavn søknad lagt i postkassen i dag

I dag har jeg postet en søknad om stamnavn siden jeg nå skal ha kattunger så må jeg jo ha et stamnavn. Så nå er jeg spent på hvor lang tid det tar før jeg får svar. Jeg har hørt at det kan ta 2-3 måneder…

Det er ikke bare bare å finne et stamnavn, navnet skal ikke finnes fra før av og det skal heller ikke kunne forveksles med et av de navnene som finnes fra før, de er listet opp på fife og nrr sine nettsider.

Og navnet kan ikke overskride et visst antall tegn, og ei heller være mer enn to ord. Dette navnet vil jo også være som et prefiks på alle kattungene sine navn i all ettertid, det går nemlig ikke an å bytte navn, og navnet vil være beskyttet i 4 år etter min død eller noe slikt.. jaja. Håper jeg får ett av de bedre navna på lista mi da. Gjett om jeg har vrengt hjerna mi de siste ukene da *puff* I all navneoppfinnelsen har jeg også kommet opp med en rekke bra kattungenavn, så det blir ikkeno problem 🙂

I skjemaet er der felter for 5 navn, men jeg fyllte like greit ut 12 navn jeg, ett av de må vel gå igjennom vil jeg tro!

Og så måtte jeg jo finne ut hvor jeg skulle sende dette skjemaet, for å sende den elektronisk, nei det går ikke. Denne søknaden skal altså igjennom 3 instanser til godkjenning, først skal jeg sende den til min klubb, som er norak, så sender de den til nrr, og så sender de den til fife – – ikke rart det tar tid..

Så nå gleder jeg meg til å få vite hvilket navn jeg får, slik at jeg kan mekke en ny hjemmeside 😀

Standard

Legg igjen en kommentar